السبت، 19 مايو 2012

21 ..

بعد 12 يوما فقط ..


يجب علي الإستعداد لمواجهة حقيقة إني نزفت من العمر21 عاما
...
فكرت أغير إتجاه تفكيري السلبي تجاه كل حاجة .. فكرت مثلا إني أتمنى هدايا عارفا إنها مش هتجيلي ..
بس مجرد الأحلام أحيانا بتبقى ممتعة
عايزا فيلم bridge to terabethia
عايزا سي دي ألبوم منير الجديد .. أه مصممة لسا على رأيي ومش هسمعو دلوقتي بس عايزاه ^_^
عايزا قطة شيرازي :P :P :P مش عارفا هاخد بالي منها إزاي .. أنا أصلا مباخدش بالي من نفسي ولا بأكلني هأكلها إزاي
عايزا نوتس بس ليها مفتاح
.....
مممم لحد كدا مفيش حاجة تانية في دماغي
أنا عايزا إيه من السنة الجديدة ؟ عايزا ابقى إيه ؟
مفكرتش أعمل TO DO LIST
عشان عارفا إن مفيش حاجة فيها هتتنفذ .. لأن الواحد اللي هتنضاف جمب ال20 مش دي اللي هتغير حياتي
مش عارفا ليه مش حاسا إني مش هعرف أفرح أماني المرادي .. مش هعرف أكذب عليها وأغميلها عنيها عن كل حاجة
يمكن عشان هتبقى كبرت !؟
21 !! إيه الرقم الكبير قوي دا بجد
21 سنة يعني 12*30*21 يوم وساعات ودقايق كتير قوي
عشت فيهم جوا أكبر مغامرة مشاعر وحسيت بحاجات كتير جدا ومريت بتجارب كتير قوي
بس برضو بحس إن الزمن واقف أو بمعنى أصح
بحس إن الزمن بيعدي وأنا اللي واقفا ..
الموضوع دا بقى أكبر مشكلة في حياتي .. كل اللي حواليا بيفكرو بطريقة وعايشين بأسلوب معقد جدا
أنا مش عارفا أعمل كدا !
إتوجعت قوي بسبب الفجوة اللي بيني وبين الناس في التعامل دي
يعني تكينيكيا أنا متخلفة عقليا .. رافضا أعترف بسني وأعيشو .. وعايشا بسن أصغر مني بكتير
بكل حاجاتو الوحشة قبل الحلوة ..
معرفش !
يمكن هكبر في يوم ..



Bridge To Terabethia

هناك تعليقان (2):

  1. اتفرجت علي الفيلم ده أكثر من مرة علي فكرة :P:P

    ردحذف